Médiá- obmedzenosť tém, alebo kde je vlastne skutočná pravda?

  • Médiá- obmedzenosť tém, alebo kde je vlastne skutočná pravda?

    28. 1. 2018 By 0 comments

    Internet, sociálne siete a weby sa zásobujú príspevkami. Ak sa pozrieme na sociálne siete, najčastejšími prispievateľmi sú bežní užívatelia ale napríklad aj redaktori, ktorí píšu pre online magazíny. Redaktori odošlú svoj článok šéfredaktorovi a ten ich môže uverejniť na facebooku, čím zvýši čítanosť článku ale i pravdepodobnosť, že online magazín bude mať rapídne stúpajúci počet čítateľov. Takýmto štýlom tvoria svoju čítanosť.

    novinky

     A práve zúfalá a nadmerná snaha po čítanosti nás vedie k smeru poloprávd a obmedzenosti.
    Práve nadmerná snaha po čítanosti a klinutiach však paradoxne redaktorovi berú určitú časť slobody a originality. Ak chce čítanosť, musí článok ale aj výber tém prispôsobiť aktuálnemu kurzu, originalita článku a myslenia sa stávajú trochu vedľajšími. Nevraviac o tom, že pokiaľ Google /ktorý kontroluje príspevky/ označí článok za desivý či konšpiračný, odsunie ho na okraj, čím sa stratí možnosť vysokej čítanosti. Magazíny však najviac profitujú z určitej dočasnej mánie.
    Ak chcete uverejniť svoju pravdu či tému, ktorá momentálne „nefrčí“, sú v tom problémy. Akonáhle však nastane škandál, vtedy je každá pravda na danú tému od redaktorov  vítaná, čo viac, vyžadovaná za každú cenu.

    binární

    Vtedy je už ale s prepáčením múdry a pravdivý zrazu každý, no podľa mňa dosť neskoro.
    Ďalej chcem poukázať na témy médií. Verím tomu, že každý človek i každý redaktor dokáže mať svoje vlastné záujmy. Otázne však je, či ich niekto hľadá. Svet takisto ako aj internet, ponúka veľké množstvo zaujímavých tém.
    A kto by ich mal hľadať, kto by mal o nich písať, ak nie redaktor?

    Lenže!  Redaktor sa stáva obmedzeným a snaží sa zo strachu z výplaty a čítanosti písať predovšetkým na tému, ktorá vyvolala dočasnú mániu. Tak to robia vlastne takmer všetci a potom sme obklopení iba informáciami predovšetkým na jednu jedinú tému. Ako by iné témy neexistovali. Zaťažujeme sa na hľadanie pravdy či záujmu iba v jednej téme a ostatné nám uniká. Ak sa momentálne žiadna svetová či národná katastrofa nedeje, prichádza jednoduchá, no predávaná téma- celebrity. Samozrejme s tým, že nadpis článku musí byť klamlivo zaújimavý až zavádzajúci.

    focení

    No povedzte mi, neponúka nám svet oveľa, oveľa viac zaujímavých tém? Zúfalým písaním o „najzaúmavejšej pravde, ktorá musí zabodovať“ tak pravdu samotnú ale i zaujímavosť spojenú s výberom tém, iba kriticky zanedbávame.


    Jak bude reklama vypadat?
    -
    Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
    Zobrazit formulář pro nákup
To Top