Môžete mať niekoľko priateľov alebo známych, ktorí majú nespočetné množstvo myšlienok, ale zároveň pracujú neštruktúrovanými alebo nesystematickými spôsobmi, a preto nemôžu preniesť svoje nápady do reálnej podoby.
Tieto typy ľudí sú zvyčajne celkom vtipné, pretože neustále spomínajú nové nápady a môžu byť aj inšpiratívni, no títo hyperkreatívni ľudia sú často bez peňazí, a teda nedotiahnu žiadnu zo svojich myšlienok do konca.
Môžete tiež poznať ľudí, ktorí sú dobrí v podnikaní, ale zároveň nie sú tí, ktorí získajú skvelé nápady. Či už prirodzene patríte viac do jednej alebo druhej z týchto skupín, ako budúci podnikateľ musíte byť primerane dobrý v oboch veciach – nápadoch aj ich prevedení. Len tak sa vám podarí dosiahnuť veľký úspech.
Generovanie podnikateľských nápadov
Ako dokážeme vytvoriť dobrý nápad? Môžeme začať zvažovaním toho, čo vlastne dobrý nápad zahŕňa. Stručne povedané, existujú dva druhy nápadov:
Ale ako môžete vytvoriť nový obchodný model? A ako podnikatelia objavia svoj skvelý obchodný nápad? Táto otázka bola široko skúmaná. Typickým postupom je skutočnosť, že myšlienka sa časom rozvíja postupne a neskôr sa mení, keď ju začnete realizovať v praxi.
Štúdie tiež ukazujú, že podnikatelia často zabúdajú na to, ako sa ich myšlienka vyvíjala. Zatiaľ čo často hovoria, že k nim prichádza v jedinom okamihu, realita je, že sa vo väčšine prípadov rozvíja v čase. Veríme, že väčšina podnikateľov, ktorí začali realizovať svoju myšlienku, pravdepodobne mala nespočetné množstvo ďalších nápadov. Nápady, ktoré sa rozhodnú implementovať, sú jednoducho najlepšie z mnohých.
Obvykle je však oveľa lepšie diskutovať o vašej myšlienke s mnohými ľuďmi skôr, než začnete s jej realizáciou. Hovoriť o nej a počúvanie spätnej väzby znamená, že myšlienka sa postupne rozvinie.